Studentský happening k 17. listopadu
Studenti Gymnázia Braník si připomněli události 17. listopadu.
Číst dál Na Gymnáziu Braník naše studenty seznamujeme s technikami učení, které jim pomohou zkrátit čas strávený učením a maximalizovat zapamatování probírané látky. Zkuste opustit zavedené stereotypy v učení a osvojit si něco nového – učení vám půjde snáz!
Určitě to znáte a učíte se většinou opakovaným čtením svých zápisků stále dokola a dokola. Také si v poznámkách zvýrazňujete a ještě více si je zjednodušujete dalšími shrnujícími výpisky. Takhle se učí většina z nás a možná vám to tak funguje. Ve skutečnosti se jedná o pasivní techniky, které nemusí tak efektivně vést z zapamatování látky. Nové informace náš mozek nejlépe uloží, pokud jsou používány aktivně! Právě k tomu slouží efektivní techniky učení, které vám představíme!
Chtěli bychom vám představit dvě techniky efektivního učení, které zajisté využijete při přípravě na hodiny na Branickém gymnáziu v Praze.
Metoda aktivního vybavování (Active Recall) je účinná učební technika, která se zaměřuje na to, že si pokoušíte připomenout a znovu reprodukovat učivo, které jste se učili, bez použití zápisků nebo učebnic. Tato technika je často používána pro zlepšení dlouhodobého zapamatování a učení se do hloubky.
Spočívá v tom, že namísto pasivního čtení nebo opakování textu nebo poznámek se snažíte aktivně přemýšlet o tom, co jste se učili, a pokoušíte se to vybavit z paměti. Pro prověření znalostí můžete použít testy nebo kvízy. A proč je aktivní vybavování efektivnější než jiné metody? Efektivita spočívá v aktivním způsobu zpracování informací a posilování paměti tím, že se informace pravidelně vybavují.
Tato učební technika je založená na principu, že efektivní opakování informací by mělo probíhat v určitých intervalech času, aby došlo ke zlepšení dlouhodobého zapamatování. Je velmi efektivní pro učení slovní zásoby, matematických vzorců, historických dat a dalších faktů, které je třeba dlouhodobě zapamatovat. Principem fázovaného opakování je opakovat v pravidelných intervalech před tím, než informace zapomenete. Tím se snižuje zapomínání a zajišťuje se dlouhodobé uchování znalostí.
Jak by fázované opakování mělo probíhat? První opakování probíhá ideálně krátce po učení. Další opakování se provádí těsně před tím, než byste informace zapomněli. Obtížné informace se opakují častěji než ty, které již dobře znáte. Intervaly se prodlužují, jakmile si začnete být jisti tím, že si informace dobře pamatujete.
Věříme, že nyní máte motivaci učit se efektivně a pokusíte si výše uvedené efektivní techniky učení osvojit. Opakovat a vybavovat informace z paměti můžete ostatně kdykoliv, třeba při cestě na Gymnázium Braník.
Vyberete si libovolný balíček předplatného a začněte se připravovat na přijímačky. Chodit můžete prezenčně i distančně, nebo formy účasti střídat. Pokud k nám podáte přihlášku a nastoupíte do prvního ročníku, částku nyní uhrazenou za kurzovné Přijímaček nanečisto vám v plné výši odečteme jako slevu na školném v prvním ročníku.